Dr. Jerylee Wilkes-Allemann

Profile

Dr. Jerylee Wilkes-Allemann Wissenschaftliche Mitarbeiterin

  • Contact hours Tuesday
    Wednesday
    Thursday
    Friday
  • Address Berner Fachhochschule
    School of Agricultural, Forest and Food Sciences HAFL
    Fachbereich Waldwissenschaften
    Länggasse 85
    3052 Zollikofen

Activities

  • Project lead and management of inderdisciplinary projects in the topic of ecosystem services (focus cultural services, e.g. recreation and well-being), urban forestry, forest policy and governance, communication, participation

  • Responsible for strategic planning and project acquisition

  • Publishing in international scientific journals and national practice oriented media

  • Responsible for the organization of webinars, conferences and meetings

  • Presentation of research results in national and international conferences

  • Committee work (AfW, ACN)

  • Lecturer in urban forestry, communication and sustainability

  • Supervision of bachelor- and master thesis

Teaching

Research

  • Urban Forestry

  • Forest Policy

  • Forest Governance

  • Outdoor recreation

  • Nature and human well-being

  • Communication

  • Sustainability

CV

  • 2015-2020 Reseach associate ETH Zurich
  • 2011-2015 PhD Student ETH Zurich and Swiss Federal Institute for Forest, Snow and Landscape Research WSL
  • 2009-2011 Manager Research Station Agroscope Reckenholz-Tänikon ART
  • 2008-2009 Junior scientist Swiss Federal Institute for Forest, Snow and Landscape Research WSL
  • 2007 Junior scientist Albert-Ludwigs-University of Freiburg im Breisgau
  • 2020-2023 Forest Therapist SEAG
  • 2011-2015 Dr. sc. ETH ETH Zurich
  • 2009-2011 CAS in Applied Statistics ETH Zurich
  • 2002-2007 MSc Forest manager Albert- Ludwigs University of Freiburg im Breisgau

Projects

Publications

Memberships

Supervised theses

  • Daniel Anderssen How much do subsidies increase the operating profit in the Swiss forestry sector? 2020

  • Lena Wunderlin Bridges and barriers for Urban Green – A comparative case study of Vienna and Zurich 2019

  • Joshua Good Participation of local communities in National Parks on Malaysian Borneo 2018

  • Anna Lisa Kreissel Analyse des Penan Peace Park anhand des Institutionellen Ressourcen Regimes 2017

  • Giulia Fontana Vertretung und Veränderung des Gerechtigskeitsprinzips im internationalen Klimaschutz und die Rolle der Beliefs der Akteure 2017

  • Moritz Wernli Landwirtschaftlicher Betrieb für die Umweltbildung 2016

  • Selina Arn Waldnutzung durch Waldkindergärten und Waldschulen - Chancen und Risiken für den Wald 2022

  • Laetitia Erny Untersuchung des Beitrags von Agroforstwirtschaftlichen Projekten gegen die Entwaldung im Norden Boliviens Ongoing

  • Sven Schenk In welchen Bereichen beeinflussen lokale Akteure und ihre Bedürfnisse die Konzipierung und Umsetzung eines Waldlehrpfades für die Verbesserung der Umweltbildung im Bolivianischen Amazonasgebiet? Ongoing

  • Sabine Obrecht Gaps and inconsistencies in the legal system: Use and protection of native forests and grasslands in Ecuador 2018

  • Isabelle Aebersold Rural Livelihoods in Campo Pajoso, Bolivia: Using the Sustainable Livelihoods Approach to Outline Future Development Action. 2015

  • Rafael Bienz What can UAVs tell us about a forest? Development of an accurate and low-cost forest inventory method using an UAV 2014

  • Di Ninno, Natascia Urban Forests der Stadt Bern und ihre Ökosystemleistungen untersuch am Quartier Kirchenfeld- Schosshalde. 2020

  • Mouron, Lucie & Pino, Sacha Les bains en foret ont-ils un effet positif sur la sante? 2020

  • Pfammatter, Nadine Waldbaden in der Schweiz 2020

  • Sven Schenk Welche Lenkungsmassnahmen können im Konfliktfall Mountainbike im Wald zur Anwendung kommen, um die Situation in Stadtnahen Wälder zu verbesser 2021

  • Thomas Monnin Legislation de forest urbaine 2022

  • Philipp Lustenberger Die Rolle des Waldes im Klimawandel Ongoing

Language skills and intercultural knowledge

  • English - Full professional proficiency
  • French - Professional working proficiency
  • German - Native or bilingual proficiency
  • Spanish - Native or bilingual proficiency
  • Chinese - Elementary proficiency
  • Bolivia
  • Peru
  • Switzerland
  • Germany
  • Finland